ایمپلنت دندان چطور؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 11 تير 1402
بازدید : 30107
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


ایمپلنت دندان از مراحل مختلفی تشکیل شده است که یکی از این مراحل تشکیل ایمپلنت دندانی نام دارد. در این مرحله شکل پوشش ایمپلنت توسط قالب مشخص می شود و برای تولید به آزمایشگاه ارسال می شود. اگر می خواهید در مورد شکل دهی ایمپلنت دندان بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته فرد است که به عنوان یک جایگزین مفید و پرکاربرد شناخته شده است که بهترین و کارآمدترین راه برای جایگزینی دندان های از دست رفته در نظر گرفته می شود. دندان های از دست رفته در سراسر جهان در این روش درمانی یک پیچ تیتانیوم شکل در استخوان فک بیمار در حین جراحی قرار می گیرد که جایگزین ریشه دندان می شود و مانند ریشه دندان عمل می کند تا کلاهک روی آن را ببندد.

درپوش ایمپلنت با یک قطعه اتصالی به نام اباتمنت یا اباتمنت در پایه ایمپلنت پوشانده شده است، کلاهک ایمپلنت دندان معمولاً از پرسلن یا سرامیک ساخته شده و توسط آزمایشگاه ساخته می شود. پیوند ایمپلنت دندان در این قسمت از دندان انجام می شود. ایمپلنت فرآیند ایمپلنت دندان

یکی از حساس ترین زمینه های ایمپلنت دندان طراحی ایمپلنت است، بنابراین در این کار باید دقت و حساسیت به کار گرفته شود تا بهترین نتیجه حاصل شود و تخصص در این کار بسیار مهم است، در صورتی که در قالب اگر ایمپلنت نداشته باشد یکپارچگی و توانایی کافی، محصول نهایی ایمپلنت ممکن است با مشکل مواجه شود.

چرا پیوند اینقدر مهم است؟

هدف اصلی از ریخته گری ارسال اطلاعات دقیق در مورد موقعیت ایمپلنت به آزمایشگاهی است که برای ساخت مهر ایمپلنت به آن سپرده شده است تا آزمایشگاه بتواند مهر یا پروتز را متناسب با جای خود بسازد. .

اجزای مختلف ریخته گری ایمپلنت

اجزای مختلفی برای تشکیل ایمپلنت استفاده می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

تنباکو را تشکیل دهید

تکیه گاه یک ماده فلزی یا پلاستیکی است که درون مواد نصب ریخته می شود و به عنوان تکیه گاه عمل می کنند. سینی های ریخته گری را می توان سفارشی ساخت یا از قالب های استوک استفاده کرد، سینی های ریخته گری در دو نوع باز و بسته وجود دارد.

مواد قالب

مواد قالب ماده ای است که برای ساخت پوشش ایمپلنت استفاده می شود، معمولاً از وینیل پلی سیلوکسان یا پلی اتر برای این منظور استفاده می شود. ابزارهای سنگ زنی داخل سینی قالب قرار می گیرند و باید دقت شود که ابزارها به اندازه کافی سفت باشند زیرا اگر ابزار خیلی سفت باشند جزئیات را به خوبی ثبت نمی کنند و اگر شل باشند ممکن است هنگام خروج از دهان بشکنند. .

انواع تکنیک های قالب گیری ایمپلنت دندانی

دو روش برای فرم دادن به دهان وجود دارد که یکی از این روش ها بر اساس تشخیص متخصص پروتز برای شما انتخاب می شود، بر اساس نوع اباتمنت و سایر شرایط موجود، هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خود را دارند.

سینی بسته

تری را باز کن

مراحل قالب گیری ایمپلنت دندان

مجموعه ای از سینی های طراح؛

سینی ها مانند تکیه گاه هستند و انتخاب مناسب ترین آنها برای قرار دادن در قوس دندانی بسیار مهم است، سینی ها سینی های فلزی یا پلاستیکی هستند.

انتخاب مواد قالب گیری:

بعد از انتخاب صفحه نوبت به انتخاب مواد قالب گیری می رسد یکی از پرکاربردترین مواد قالب گیری آلژینات است که نسخه های زیادی دارد. این ماده برای بیماران بدحال توصیه می شود و به سرعت تعمیر می شود که یکی از مزایای عمده این اطلاعات است.

تهیه گچ دندان:

در این مرحله، دندانپزشک با اضافه کردن آب به مواد مدلینگ و مخلوط کردن آن با کاردک شکل و مخلوط کردن آن به مدت یک دقیقه، شروع به تهیه خمیر مدلینگ می کند و پس از مدل سازی محتوا آن را در سینی مدلینگ قرار می دهد. مراقب باش. در دهان بیمار

حذف:

بنابراین با انجام مراحل فوق و قرار دادن قالب در دهان بیمار، چند دقیقه صبر می کند تا مواد سفت شود و روی صورت، دندان ها و چانه بیمار اثر کند، سپس به آرامی بکشد.

نکات مهم در شکل گیری دندان ها

برخی از نکات مهمی که دندانپزشکان در کاشت ایمپلنت دندان باید در نظر داشته باشند به شرح زیر است:

برای ایجاد یک روکش یا پروتز خوب، آزمایشگاه باید تصویر و پرسپکتیو دقیقی از دندان‌ها، لثه‌ها و حتی رنگ شما داشته باشد، بنابراین شکل‌دهی صحیح آن‌ها برای ایجاد بهترین نتیجه مهم است.

دندانپزشک باید با توجه به نیاز شما از یکی از روش های فرم دهی دندان استفاده کند.

 

مرجع مقاله: https://realtimedentist.com/1401/05/دندانپزشک-ایمپلنت-دندان-در-تهران/ 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com